Veja on vuonna 2005 perustettu ranskalainen jalkinemerkki, joka ei ole viime vuosina ollut yhtä näkyvä kuin nyt. Se, mikä erottaa Vejan monista muista lenkkaribrändeistä, on sen vahva sitoutuminen kestävään kehitykseen, eettiseen tuotantoon ja muotiteollisuuden läpinäkyvyyteen. Vejan markkinointistrategia on ainutlaatuinen muotialalla. He eivät harjoita perinteistä mainontaa tai julkkisten mainoksia. Sen sijaan he luottavat asiakkaiden houkuttelemiseksi suusanalliseen viestintään ja tuotteidensa laatuun. Heidän ainutlaatuinen toimintatapansa on yksi syy siihen, miksi ihmiset ovat kiinnostuneita Vejan valmistamista lenkkareista. Yksi heidän lippulaivoistaan on Esplar-siluetti, jossa on yksinkertainen ja ajaton muotoilu, joka vastaa Vejan minimalistista estetiikkaa. Se on monipuolinen ja klassinen lenkkari, joka sopii erilaisiin tilaisuuksiin. Esplar päällinen on tyypillisesti valmistettu kestävästi hankituista materiaaleista. Näitä ovat esimerkiksi orgaaninen puuvillakangas tai nahka, joka on hankittu ympäristövastuullisilta toimittajilta. Muita suosittuja malleja ovat myös Venturi tai Kampo lenkkarit. Brändin yhteinen yhteistyökumppani on Rick Owens, jonka kanssa brändi lanseerasi useita lenkkarisiluetteja. Veja on nirso yhteistyökumppaneidensa suhteen, ja Rickin jälkeen brändin portfolioon kuuluu myös Marnin kanssa tehtyjä mallistoja, joissa on värikkäitä ja mielenkiintoisia malleja.