Reebok perustettiin vuonna 1958 Englannissa, ja sen nimi tulee afrikaansinkielisestÀ sanasta "rhebok", joka on antilooppilaji. TÀmÀ ainutlaatuinen nimi kuvastaa tuotemerkin keskittymistÀ nopeuteen ja ketteryyteen. 1980-luvulla Reebok hyödynsi kuntoiluvillityksen nousemalla johtavaksi aerobic-jalkineiden valmistajaksi. HeidÀn Freestyle-mallistaan, joka oli usein vÀriltÀÀn elÀvÀ, tuli ikoninen fitness-tunnilla ympÀri maailmaa. Vuonna 2005 adidas-konserni osti Reebokin, minkÀ ansiosta Reebok sai kÀyttöönsÀ Adidaksen resurssit ja sÀilytti samalla oman brÀndi-identiteettinsÀ. BrÀndi ei kuitenkaan aina ollut kirkkaimmillaan. Joitakin vuosikymmeniÀ perustamisensa jÀlkeen yritys joutui taloudellisiin vaikeuksiin. No, markkinat eivÀt ole helpot, ja kilpaileminen Nike tai adidas kaltaisten tuotemerkkien kanssa on kuin juoksisi elinikÀistÀ maratonia. Jos laskisimme kaikki urheilubrÀndit, jotka tekivÀt muodin ja urheilun yhdistelmÀstÀ totta, olisimme tÀssÀ ikuisesti. PysyÀkseen merkityksellisenÀ Reebok on vuosien varrella uudistanut tuotemerkkejÀÀn useaan otteeseen. NÀillÀ toimilla pyrittiin saamaan yhteys nuorempiin kuluttajiin ja sÀilyttÀmÀÀn samalla sen ydinidentiteetti.
Suodattimet