Valkoiset Nike Blazer

Valkoiset Nike Blazer

Maailmanlaajuinen urheilujalkineita ja -vaatteita valmistava Nike on saanut rikkaan ja kiehtovan historian, joka ulottuu vuoteen 1964. Yrityksen perustivat Bill Bowerman ja Phil Knight nimellä "Blue Ribbon Sports". Myöhemmin vuonna 1972 se sai virallisen nimen Nike, kuten tunnemme sen nykyään. Carolyn Davidsonin suunnittelema ikoninen Nike Swoosh -logo otettiin käyttöön vuonna 1971, ja siitä tuli nopeasti yksi maailman tunnetuimmista ja pysyvimmistä symboleista. Nykyään Nike on maailman johtava urheilujalkineiden, -vaatteiden, -varusteiden ja -lisävarusteiden valmistaja. Brändi on myös tehnyt yhteistyötä lukuisten urheilijoiden, julkkisten ja muotisuunnittelijoiden kanssa, mikä on entisestään vahvistanut sen vaikutusta populaarikulttuurissa. Yhteistyö Serena Williamsin, LeBron Jamesin ja Cristiano Ronaldon kaltaisten urheilijoiden sekä muotisuunnittelijoiden, kuten Virgil Abloh ja Sacai, kanssa on johtanut ikonisiin ja haluttuihin mallistoihin. Jatkuva sitoutuminen rajojen ylittämiseen, luovuuden omaksumiseen ja osallisuuden edistämiseen tekee Nike:sta edelleen hallitsevan ja vaikutusvaltaisen voiman urheilu- ja muotiteollisuudessa, ja se inspiroi urheilijoita ja yksilöitä ympäri maailmaa "Just Do It" -periaatteeseen. Ei ihme, että ikoniset mallit, kuten Air Force, Dunk ja Cortez, ovat historiallisia virstanpylväitä lenkkareiden maailmassa.

Blazer

Vuonna 1973 Blazerit olivat parhaat ja teknisesti edistyneimmät kengät, joita koripallokentällä saattoi nähdä. Ne nimettiin Portland Trail Blazersin mukaan. George "Iceman" Gervin (San Antonio Spurs), yksi tuon ajan parhaista heittopelaajista, teki sopimuksen Niken kanssa ja käytti Blazereita uransa loppuun asti. Gervin oli tunnettu viileästä pelikäsityksestään. Siitä juontuu lempinimi "Iceman", jonka he jakoivat Blazersin kanssa. Blazerit ovat yksinkertaiset lenkkarit, joissa on täysnahkainen päällinen, josta suuren osan vie jättimäinen swoosh-logo. Urheilukenkäinnovaatioiden edetessä ne jättivät tämän mallin kauas taakseen, ja useimmat urheilijat siirtyivät Adidakseen tai Jordaniin. Onneksi skeittaajat ottivat Blazerit omakseen ja antoivat niille renessanssin, jota ilman ne joutuisivat unohduksiin.

Nike SB

Nike SB:n idea sai alkunsa kahdesta keskeisestä tapahtumasta 1990-luvun lopulla - skeittauksen suosion noususta ja Nike Dunkin, koripallokengän, julkaisusta, jonka skeittaajat alkoivat omaksua sen muotoilun ja kestävyyden vuoksi. Nike SB lanseerattiin virallisesti maaliskuussa 2002 neljällä alkuperäisellä Dunk Low Pro -värimallilla. Tämä merkitsi Niken tuloa skeittimarkkinoille. Nike SB on tehnyt yhteistyötä lukuisten ammattilaisrullalautailijoiden, kuten Paul Rodriguezin, Stefan Janoski ja Eric Kostonin, kanssa luodakseen heidän yksilöllisiin rullalautailutyyleihinsä räätälöityjä kenkämalleja. Vuonna 2023 tuotemerkki lanseerasi toisen yhteistyössä tehdyn Dunk-siluetin Yuto Horigome - skeittauksen ensimmäisten olympialaisten voittajan - kanssa. Sen omistautuminen rullalautailulle sai Nike SB:n lanseeraamaan oman sovelluksen nimeltä "Nike SB" rullalautailuyhteisön palvelemiseksi. Sovellus tarjoaa skeittaukseen liittyvää sisältöä, uutisia ja tuotejulkistuksia. Brändi on tunnettu luovista ja ainutlaatuisista lenkkareiden julkaisuteemoista. Joissakin teemoissa on ollut mukana pikaruokaketjuja, kuten McDonald's ja Starbucks, sekä yhteistyötä skeittikauppojen ja taiteilijoiden kanssa.

FLEXDOG antaa sinulle enemmän.
Luo profiili.
Doggy StripeDoggy Stripe Foreground Ear